Monday, October 11, 2010

Happy Thanksgiving..dur bunu kutlamiyorduk biz..

Sabah uyandigimda ilk dusundugum sey su oldu: hamlamisim.(bkz; ultimate frisbee) Neyse Toronto'da guzel bir oglene uyandim, hava son birkac gundur gercekten harika, onlarin(gavur) Indian Summer dedigi bizim(the Turk) ise daha leziz bir sekilde Pastirma Yazi dedigimiz gunleri yasamaktayiz. Hala bir okuyucu kitlem olmadigi icin su an Turkiye'de ne kadar dondugunuza dair bir misilleme yapmayacagim.

Sanirim bugun fotograf makinesi almaya cok yaklastim, ulan dunyanin obur ucuna geldim hala cimriyim ya ben bu isi anlamadim arkadas. Gerci cimri olmazsam 2. donem harcimi ve kirami nasil oderim diye dusunmuyor degilim. Evet dogru duydunuz, Aralik'ta eve cikmayi planlamaktayim, babamin ve amcamin cocukluk arkadasi olan ve Toronto'da yasayan Sureyya'nin, gecen sene tanistigim yegeni Murat ve geldigimde tanistigim Murat'in disci Romanyali arkadasi Ramy ile ev arkadasi olacagim gibi gozukuyor. Fikra gibiyiz aslinda, bir Kanadali bir Romanyali ve bir Turk eve cikarlar ve olaylar gelisir... Ev hakkinda aslinda daha sonra ayrintili yazmayi planliyorum ama simdilik sadece cuma ve c.tesileri acik olan bir barin ustunde oldugunu ve alt komsumuzun drug dealer oldugunu soyleyebilirim. Ha bunun kotu yanlari yok mu, var tabi, ama guzel yanlari o kadar fazla ki, aslinda kotu yani yokmus gibi duruyor. Istedigimiz kadar gurultu yapabilecegimiz, kocaman arka bahcesi olan, 3 odali(biraz zorlarsak 4 bile) bir evi gayet uygun bir kiraya bulduk, ve evin yeri gayet guzel. Neyse dedigim gibi ayrintilar sonra gelir, fotografli videolu falan, bilirsiniz produksiyon severim ben..

Tenis oynayacak guzel bir kort buldum sonunda, ve madem oyle sanirim haftaya hayvan gibi yagmurlar baslar. Neyse bugun thanksgiving, guzel ulkem Turkiye'nin adinin Kanada'da en cok gectigi gun. Amerikalilar kasim ayinin dorduncu persembesinde kutluyorlar burada ise kutlarsan Ekim'e kadar kutlamazsan eee evet... Kisa bir kosuya ciktigimda bu guzel okasyon icin suslenen ve kapilarda ailelerinin gelmesini bekleyen onlarca komsu gorunce icim bir ciz ediverdi, Turkiye'deki son gunumde verdigimiz aile yemegini dusundum. Simdi teyzemin unlu cerkez tavugu kanatlanip buraya gelecekti, yaninda kavurma ve pilav olacakti, ustune de bir kahve fali bakardi, ulan ne keyif be, biz Turkler yasamayi aslinda biliyoruz.
Neyse aksam teyzemin yakin arkadasi Carmen ve kocasi Darry'nin evine yemege gittik gecen sene oldugu gibi ama bu sefer anneannem yoktu. Hossohbet bir aksamdan sonra, Murat'in evindeki diger thanksgiving yemegime gittim. Ya o degil de, bu toronto'da gercekten gece hayati kotu be arkadas. Evdeysen ortamin varsa tamam geciyor zaman, hos iyi ama, disari ciktin mi, 2de alkol servisi bitiyor, ne tekel bayi var ne bakkal amca var. Gunduzden alkolunu aldin eve koydun yoksa gece iste filir fildir arabayla acik bar kovalarsin bizim gibi.

Ya onu bunu biraktim, omrumde ilk kez rakun gordum. 4 tane arkaarkaya yuruyen Rakun! Alet o kadar kabadayi ki, tam pislik. Goz altlari da kara kara, ses cikardim, kafayi cevirdi ters ters bakti, zaten bir kambur var, her an tirsmis kedi gibi geziyor. Neyse gordugum goruntu icin biraz hayalgucune ihtiyacin var, ama yasadigim an pahabicilmezdi.
Adamlarin yerine rakun koy, iste sana yasadigim an:


Ve hayalgucu olmayanlar icin geliyor:





3 comments:

phurba said...

arkadaşım gece içki alıcaksan en doğru yolu benzinliktir...

Serkan Bilgi said...

oyle bos gelip gitmek yok, oy atacaksin..

phurba said...

biz vatandaşlık görevlerimizi her zaman için yerine getirmişizdir. Örneğin; askerlik...

Post a Comment